Aveo Xtreme
11.10.2004 - [Recenze]
Dnes si představíme jednu z nákupních tašek vyladěnou pěkně do extrému...
|
|
Jedná se o koncept automobilky Chevrolet, na kterém se automobilka rozhodla otestovat nové tuningové díly a komponenty. Výsledný produkt opravdu budí respekt.
Široká límcová kolečka nesou rozměr úctyhodných 18“. Jsou obutá do Toyo Proxes 215/35 R18. Aveo tak značně narostlo do šířky. Skvěle vymyšlený kit nástavců předních a zadních blatníků pak dává výraz opravdového tuningového extrémáka. Nově vytvořené nafouknuté nárazníky spolu s protaženými prahy pak přitlačují Aevo opticky maximálně k zemi. Přední čirá optika dnes již nikoho nepřekvapí, a tak zajímavostí a samozřejmě novým tuningovým doplňkem jsou zadní čirá světla s LED technologií (použití světelných diod). Zůstaňme ještě u zadní partie vozu, kde dominuje decentní kulatá koncovka s výrazem WRC a dává tušit, že se jedná o malou šelmu.
Chevrolet se rozhodl nepodlehnout při tvorbě tohoto konceptu cleaningu, takže tady najdete klasicky dveřní kliky a směrové blikače. Blikačům by jistě mnohem více na místo žluté barvy slušela čirá optika. Velice pozitivně pak působí hliníkové víčko nádrže. Zajímavá byla volba barevného odstínu karoserie. Klasickou brčálovou zeleň nahradil lehce světlejší odstín, který však působí neotřele.
Než se podíváme pod kapotu přesuňme se do interiéru. Tentokrát dal Chevrolet prostor i “užitné” hodnotě. Místo hromové HIFI aparatury na místě zadních sedadel jsou v Aveu kromě předních i dvě zadní anatomické sedačky Sparco, klidně tak můžete vyrazit na párty i s partičkou přátel. Snad nebude vadit nutnost použití čtyřbodových pásů. Pokud se budete po cestě nudit není problém si zpříjemnit dlouhou chvíli herní konzolí Sony Playstation 2, která je dalším tuningovým doplňkem. Drobnost kterou bych interiéru vytkl je volant. Jeho velikost je kvůli přítomnosti airbegu pochopitelná, avšak jistě by mu slušel více sportovní tvar. Další detaily v podobě hliníkových doplňků pak působí střízlivě a nijak nenarušují sportovní charakter interiéru.
Konečně se dostáváme k hnacímu agregátu. Motor s označením E-TEC II o obsahu 1.6l se šestnáctiventilovou technikou o výkonu 77kW při 5800 ot/min je kompromisním řešením mezi nízkým obsahem a sportovním výkonem. Díky hmotnosti vozu něco málo přes 1000 kg však dokáže pěkně upalovat. Pokud to v kritických chvílích nestačí jsou k dispozici ještě nějaké ty vitamíny v podobě NOS. Na kola je potom výkon motoru přenášen přes automatickou sekvenční převodovku, což někteří možná uvítají, ale ti co mají sportovního ducha ví co to je být ochuzen o pocit z manuálního řazení.
Na to že se jedná o úpravu vytvořenou v podmínkách automobilového koncernu musím konstatovat, že se jedná o opravdu originální styling a potencionální majitel může na tuningových srazech rozhodně sklízet úspěch a respekt.
Technická specifikace
hmmotnost: 1070 kg
motor: E-TEC II - 16V DOH
obsah: 1.598 l
převodovka: 4 rychlostní automatická
výkon: 77 kW (103 koní) při 5800 ot/min
kroutící moment: 145 Nm při 3600 ot/min
poměr koní na litr: 64
maximálka: neuvedena
akcelerace: neuvedena
AleX
|