Škoda Extreme
21.07.2002 - [Recenze]
Před rokem se mi poprvé ozval Niky se svojí upravenou kárkou, která na sprintech v Brně dala co proto Lancii 1.6 Turbo. Když jsem si přečetl výčet všech úprav, bylo mi jasné, že to není obyčejná Škodovka:-) a tohle je Nikyho nový projekt...
|
|
Necelý rok už Niky staví tuhle Škodovku, která je od základu úplně přetvořená. Výčet všech provedených úprav a změn rozhodně není malý, a tak přejděme rovnou k nim…
Karoserie je zbavena všech odhlučňovacích prvků a antikorozních přípravků(Plastizol) získaná úspora hmotnosti 65Kg. Laminátové rozšířené blatníky,spoilery,zadní kapota.
Držáky přední nápravy vyvařeny 4 cm výše do vozu, aby bylo možno auto maximálně snížit bez zadření přední nápravy. Stavitelné tlumiče od pana Hušky - HP. Ochranný duralový rám MTX. Boční skla vyměněny za makrolony.
Chlazení vedené vnitřkem auta. Náporový chladič vody s vývodem chlazeného vzduchu nad kapotu kvůli vyrovnání tlaku.
Brzdy ve předu duté chlazené kotouče, vzadu jednoduchý kotouč.Brzdový systém obsahuje vahadlo, pomocí kterého lze regulovat poměr předních a zadních brzd. Použity brzdové hadice s opancéřováním.
Motor originál Škoda 130 LR (pan Michl). Mazání se suchou skříní. Nádoba s olejem umístěna na místě zadního spolujezdce. Olejový chladič umístěn v zadní kapotě (spoileru) .Karburátor - 2x Weber.Výfukové svody 4 do 1.
Výkon 138 HP při 7100 ot/m. Kroutící moment 142Nm při 6200.
Převodovka 6 - ti rychlostí s rovnými zuby stálý převod 4,22.
Kola MTX v předu 7.5 palce nazuto na Brigistone 195/45/13 v zadu 10 palců nazuto na Yokohama 225/50/13.
Myslím že výsledek Nikyho téměř roční práce se skutečně vydařil.
Jeho dokladem jsou už dvě vítězství v závodech do vrchu. Nezbývá než mu popřát mnoho úspěchů při dalších úpravách i závodění.
Závěrem by ještě Niky rád poděkoval Petrovi Molčanovi, bez jehož pomoci by se tento projekt asi nepodařilo uskutečnit.
Fotografie: Pekos, www.privatsprint.cz
AleX
|